DeHearty

DeHearty

Friday, April 3, 2009

ujiankah ini? + mak kata

mereka yang mereka...
berbicara..
aku yang aku..
tiada...
tp..
aku yang aku..
tahu...
mereka yang mereka..
berkata..
dia yang dia..
berubah..
menjadi dia yang bukan dia...
mereka yang mereka menambah..
mungkin itu adalah ujian ALLAH..
bagi dia yang dia...
perbincangan mereka yang mereka..
membuat aku yang aku..
merenung..
adakah apa aku yang aku lalui skrang ni..
ujian NYA juga?
aku yang aku...
merenung..
kenapa ujian seperti ini?
aku yang aku...
tidak mengerti..
aku yang aku..
berbicara...
dengan dia yang dia yang lain...
aku yang aku..
berkata..
ingin mencuba...
pelbagai mende..
pergi ke ctu..
masuk ke cni..
buat itu..
buat ini..
dan pelbagai lagi...
perkara aku yang aku inginkan..
tp mengenangkan..
mende yang menda itu..
mengundang dosa yang dosa..
niat dibatalkan..
tp kdg2..
aku yang aku berfikir...
kalau aku yang aku
adalah aku yang aku pada masa dahulu..
mungkin...
mende yang mende itu...
mungkin akan berlaku...
aku yang aku akan truskan jua...
niat aku yang aku..
dan aku yang aku..
buat masa ini bersyukur..
kerana...
tidak buat sume mende yang mende itu..
tp...
aku yang aku....
rasa..
mungkin satu hari nnt...
niat yang niat itu..
akan berlaku..
bila..
aku yang aku kembali menjadi...
aku yang aku dahulu...
trima kasih ALLAH..
kerana beriku Hidayah...
walaupun...
aku yang aku..
kini..
merasakan jauh dariMU..
tp ENGKAU telah beriku..
sesuatu untuk ku..
itulah yang paling berharga~~



-aku yang aku dahulu seorang yang sgt jahil,tp sekarang kejahilan berkurangan..
-aku yang aku dahulu juga seorang yang buta tp skrang cuma rabun..
-aku yang aku skrang berharap aku yang aku dahulu tidak kembali..



ketika ini..
aku yang aku mengetahui bahawa pemimpin Malaysia telah bertukar ganti..
apa aku yang aku fikirkan pasal ini?
tetiba teringat mak aku yang aku pernah berkata..
lebey kurang gini (aku yang aku pown xbrapa igt mak kata cane tp mcmnie ar)

"kita sbgai rakyat Malaysia, xkira lah sape pon pemimpin, kne ar berdoa, agar pemimpin kita dapat melaksanakan tugasnya dgn elok.jgn dok ngutuk2, apa yng dpt tah?'
mak kata canie masa Pak Lah jd pm dulu,mase tue ramai y dok kutuk beliau..

aku yang aku..

rasa...
dunia sekarang sgt xstabil...
menanti saat tuk .....
hmm...
aku yang aku masih begini...

*post nie da lama buat tp,xtau la nak publish ke tak,takut ada pihak y trasa,pape pon xde niat wat sesapae terasa sekadar mahu diri merenung dan berfikir..xde niat y lain...

fin


No comments:

Post a Comment