DeHearty

DeHearty

Monday, June 22, 2009

mia papito as apak.....

jgn tetipu dgn muka garang ini....



apakku adalah y mcmnie y benarnya
y kat sbelah tu awek apak(@mak)


post kali nie khas untuk apak..
bersempena ari apak sedunia..
aku y aku syg apak..
sama mcm syg ke mak..
klu dlu kat dlm klas..
mse skola..
dok sembang2 dgn kengkawan..
diorg slalu crita..
apak diorg garang la..
xleh wat tu la..
xleh wat nie la..
nak minta duit blanja pon susah..
mesti kene mlalui mak diorg..
tp bg ak y aku..
sgt bersyukur..
kerna apak slalu jew kasi duwet..
aku y ak xpyh guna org tgh..

klu nak cite ape2 pon.
aku y aku..
lebih slesa cite ka apak dulu..
lpas tu br crita ke mak...

klu g jejalan pon slalu dgn apak..
berdua je tau..
pergi shopg la..
tgk movie..
makan2..
mcm kuar dgn pakwe lak..lalala
mesti kome plik kan..
apak ak tgk movie..
otai tol apak ak..


dlm gambar kat atas..
mesti korg tgk cam garang..
gambar itu adalah lakonan semata..
apak tak garang...
mak penah cite...
mase abg aku y aku kecik..
die sorg y sgt nakal..
tp apak xpena mara pon..
klu apak org len..
mesti da kena rotan ke ape ke..
abg dok tengking2 dok pukul2 apak..
(pukulan budak kecik yer)
apak leh layan dgn rileknye..
xde nak mara2..
atau tengking balik ke abgku..

tetibe ak y ak tebyg..
mase dok jejalan dgn linot n ayot..
de terserempak dgn sorg laki n anak nya..
anaknya dok merengek2.
nak ape tah..
bole plak ditamparnya pipi anaknya..
aku y aku bole trasa..
betapa sakitnya lempangan itu..
kuat doh...n anak itu nangis dgn kuat lg...
aku y aku..
bersyukur puya ayah sperti apak..
apak xpena pon nak memarah kami...
cam ayah org len..

apak..
juga puya cite sedih cam mak..
apak kpd apak @ atuk..
telah meninggal dunia..
ketika apak masih berusi 3 bulan lg...
mujur nenek,makcik2 n pakcik..
menjaga apak dgn penuh kasih sayang..
walo pon dalam keadaan y susah..

apak..
xde la blaja tetinggi..
sampai srp je kot(ibarat pmr zaman ini kot)
x masuk u pon..
tp apak bekerja dr bawah..
dgn penoh berdedikasi..
apak berjaya..
menjadi apa y apak jd sekarang..
jawatan apak skarang..
hanya budak lepasan ijasah @ master je..
y layak apply tok jawatan itu..
(bole teka tak bape byk gaji apak?lalala)

walopon gitu...
xsume manusia itu sempurna..
apak pon begitu gak..
apak juga de kelemahannya..
tp..
aku y aku trima..
kelemahan itu..
xperlulah dinyatakan apa kelemahan itu..
cukuplah ku memuji ape y terbaik..
aku y aku..
nampak pada apak...

*apak suke tgk cite james bond...n mesti tgk d cinemax ye...lalala
*nak cari somi y beriman lg penyabar lg penyayang lg bla..bla..blaa..(aku y aku demand)
*ramai y mentertawakan aku y aku kerna panggilan apak...tp walo apa pon y berlaku..aku bangga puya apak..dan akan trus memanggil apak dgn gelaran 'apak'
*suka kuar shopping dgn apak..xyah kuar duit..leh amik2 je brg..pastu tggu kat kaunter..apak bayarkan...lalala(nak cari somi y berduit la...-berduit ye bukan kaya-)
*keje apak memerlukan apak tok pegi ke luar negara...apak pena g italy,china,indonesia,london, n byk lg..tp satu pun xpena bawak mak n kami bersama2..arap apak ble la bwak mak wat aji..lalalaa(nak g juga-wat aji)

2 comments:

  1. apak aku pon baik gak..

    lalala~

    oh, india yg kejam tu ke? ade ke patot die lepok dak kenit tu..

    iee..geram nak lepok balik~

    ReplyDelete
  2. bersyukurlah dgn apa yg ada skrg ni~~
    hepi fathers day~~

    ReplyDelete