DeHearty

DeHearty

Wednesday, December 30, 2009

Pak Ali bukan Tamak....


Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dal am tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali. Pari Pari: Kenapa dengan kau? Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dal am tasik. Pari Pari pun menyel am dan kembali bers am a kapak perak. Pari Pari: Inikah kapak k am u? Pak Ali: Tidak. Pari Pari pun menyel am dan kembali bers am a kapak emas. Pari Pari: Inikah kapak k am u? Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja. Pari pari pun menyel am dan kembali bers am a kapak buruk. Pari Pari: Inikah kapak k am u? Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku. Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya. Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang s am a bers am a isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dal am tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.. Pari Pari: Kenapa kau bersedih? Pak Ali: Isteriku jatuh ke dal am tasik. Pari Pari pun menyel am dan kembali bers am a Angelina Jolie. Pari Pari: Inikah isteri kau? S am bil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..." Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi t am ak". S am bil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan t am ak, kalau aku kata 'tidak' pada Angelina Jolie... kau akan bawakan pula P am ela Lee...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...". Aku yang miskin ni tak m am pu tanggung mereka semua"..

*jgn tamak....y tamak slalu rugi...

1 comment:

  1. ~senang2 je dpt angelina jolie.. cian brad pritt... huhu~~

    ReplyDelete